Z vzdrževanjem si zagotovimo potrebno zanesljivost in neprekinjeno delovanje sistema
Pod vzdrževanje oz. sistemsko administracijo se razume vzdrževanje delovanja računalniškega sistema in omrežja.
Naloge sistemskega administratorja so zelo široke, od inštaliranja, podpore in vzdrževanja strežnikov oz. ostalih računalniških sistemov, do planiranja in odprave raznih napak. Ostale dolžnosti vsebujejo »skriptiranje« oz. lažje programiranje, projektni management za sistemske projekte, nadzor oz. usposabljanje uporabnikov in svetovanje pri računalniških težavah, ki presegajo znanja tehnične podpore. Pri tem je potrebno veliko znanja in odgovornosti.
Najpogostejše naloge in znanja pri vzdrževanju sistemov:
- analize sistemskih dnevnikov in identifikacija potencialnih nevarnosti za računalniški sistem
- predstavitve in integracija novih tehnologij v obstoječe sistemsko okolje
- izvajanje rutinskih revizij sistema in programske opreme
- izdelava varnostnih kopij sistema
- nadgradnja, programsko krpanje in konfiguracija operacijskega sistema
- inštalacija in konfiguracija strojne in programske opreme
- dodajanje, odstranjevanje in spreminjanje uporabniških računov, nastavitve gesel, ...
- odgovori na tehnične poizvedbe
- odgovornost za varnost celotnega sistema
- odgovornost za dokumentiranje in konfiguriranje sistema
- odpravljanje napak za znane in dokumentirane težave
- »tuning« sistemskih nastavitev za povečanje učinkovitost delovanja
- zagotovilo da omrežna infrastruktura deluje nemoteno